Kan ikke tilgive hendes utroskab

Posted: juni 14, 2010 in dMODE taler

Lige nu ved jeg ikke helt, hvilket ben jeg skal stå på, eller hvad jeg skal kaste med efter at have set en overskrift og efterfølgende læst hvad det gik ud på.
I får lige hele skidtet her…

Hej Joan
Min hustru og jeg har været sammen i mange år. For en del år siden var hun mig utro, jeg så at sige greb hende på fersk gerning. Hun forsøgte først at benægte, hvad der var foregået, derefter retfærdiggøre sine handlinger og endelig gøre dem ubetydelige.

Hun undskyldte dog og insisterede på, vi skulle fortsætte vores ægteskab. Det accepterede jeg. Men nu som årene er gået, er jeg ved at fortryde mit valg. Jeg er ikke i tvivl, om hun elsker mig, men jeg bliver ved med at have den dårlige fornemmelse i maven, at hun svigtede vores forhold – og endnu værre, ikke stod ved sine handlinger og indrømmede. Det ville have gjort min tilgivelse nemmere.

Jeg holder meget af hende, men har det stadig dårligt med at sende hende på kursus etc. Jeg kan kun se en udvej ud af disse tanker – ved at forlade hende. Jeg er nu begyndt at følge diverse dating-sites på nettet og er så småt ved at vænne mig til tanken om, at jeg skal have en anden kvinde i mit liv.

Kan du give mig andre råd i denne situation, som jeg burde overveje, før jeg tager en beslutning?

MVH

… og så siger smatkassen

Kære MVH

Din kone indrømmede ikke sine handlinger dengang, fordi hun vidste, hvad det ville indebære: nemlig en mand der ikke ville kunne tilgive hende. Hvorfor gjorde hun det så? Sikkert fordi hun manglede inspiration eller spænding i sit liv og i sit parforhold.

De fleste lykkelige ægteskaber kan godt overkomme et sidespring. Af den simple grund at de hellere vil blive sammen med deres partner end at leve uden ham eller hende. Hvis du og din kone finder ud af, hvorfor hun var utro, så vil I nok kunne finde årsagen, og måske vil du opdage, at du også har et lille ansvar i det.

Jeg kan ikke se nogen grund til, at du leder efter en ny kone på en dating-portal. Jo – for at komme væk fra dine negative tanker, men de vil også komme med en anden: Så ringer hun ikke lige på det tidspunkt, I havde aftalt, eller også har hun en eksmand, som du bliver jaloux på. Du ved jo godt, at nissen flytter med, og det fordi nissen er dine tanker. Det er din måde at tænke på, der gør dig ulykkelig. Ikke din kone.

Kærligst Joan

Fulgte I lige med der? Læste I det?
– Joan får lige præcis en kvindes gerning med utroskab til at være ok. Det faktum at dragen har ladet en mand med lange svedige nosser, tæske sin cremestang dybt op i vandfaldet på skøgen, det er da ok, for hun manglede jo inspiration eller spænding! Grunden til hun ikke tilstod var hun var bange for ikke at blive tilgivet…

Havde dette nu være en fyr, der havde KIGGET efter en anden kvinde, så var han ikke forholdet værdig, da det ville være mislighold af 3. grad og SÅ skal han på bålet i rødstrømpeforeningen.

Hold, stop, stands…sssshhhh!
Så er det vist på tide at tage over her, før et eller andet grimt sker for den stakkels mand. Sæt dig ned og lyt, for du har ikke selv nosser nok til at klare det der kan jeg da se.

Der er flere brugbare muligheder her. En af dine muligheder er den du har brugt indtil nu (og som ikke virker for dig) at blive ved sidespringskaninen. Det havde jeg heller ikke gjort, hun var ude gennem vinduet hurtigere end Lotte Heise kunne få et ord indført.

En anden mulighed er “eye for an eye” løsningen, som i sin simple grund går ud på, at du finder en du lige kan tømme tanken i. Bare sådan lige for at gøre det lige for jer begge, men selvom du allerede nu har dating-profilerne der ville gøre dette nemt for dig, så skal du være 100% på at kneppe-konen forventer at I er lige efterfølgende… altså at det er lagt bag jer begge.

Endelig er der “the dMODE way” der ikke blot virker, men giver dig økonomisk råderum oveni. Såden lolita-Lotte er så tosset med fremmed pikkemand, så skal du lige præcis lave en kiosk ud af det.
For et beskedent beløb svarende til prisen på en Happy Meal, kan du så lade enhver fremmed mandsperson udøve tissetæskeri på hende.
Kan godt være du ikke mener det er tiltalende, men skidt pyt, der kommer en skilling på lommen og inden længe har du råd til en rygrad, så du kan komme væk fra den møgso.

Der er lukket for kommentarer.